3 pomysły na zdrowe dania z pestkami słonecznika

Nasiona słonecznika to zdrowy dodatek do naszej diety. Warto ich używać. Tylko z czym je jeść? Tak naprawdę dań z ich dodatkiem jest sporo. Ten tekst przedstawia to, co można zjeść z nimi na śniadanie, obiad i deser. Jedzenie nie tylko na słono, ale także i na słodko! Każde z tych dań jest dodatkowo bardzo tanie i szybko można je przyrządzić.

Śniadanie

Dla większości specjalistów jest ono najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dlatego nie warto z niego rezygnować czy jeść coś niewartościowego. Co zatem będzie dobrym pomysłem na danie? Łatwo, tanio, szybko i zdrowo będzie zrobić owsiankę. Płatki owsiane gotujemy na wodzie i dorzucamy do tego mleko. Resztę dodajemy według naszych upodobań. Doskonałym pomysłem będzie użycie do tego dania owoców, orzechów i słonecznika. Taką owsiankę można jeść długo i przez to, iż możemy ciągle zmieniać składniki, np. uwzględniając daną porę kalendarzową – nie powinno się nam takie jedzenie znudzić. Dostarczamy w nim wartościowe węglowodany, białko, tłuszcz – wszystko, co jest nam potrzebne do zdrowego funkcjonowania. Takie słodkie śniadanie ze słonecznikiem z pewnością jest warte uwagi!

Obiad wegetariański

Następne posiłek to obiad wegetariański. Gotujemy ryż, prażymy na patelni i oliwie z oliwek pestki słonecznika. Następnie łączymy na patelni ugotowany ryż ze słonecznikiem, dodajemy do tego ciecierzycę z puszki, rozdrobnione pomidory (mogą być z puszki lub świeże), odrobinę oleju sezamowego i przyprawy według uznania. Będzie tutaj pasować czosnek i cebula. Aczkolwiek nie są obligatoryjne. Jest to ekstremalnie tani, smaczny i zdrowy obiad. Pamiętajmy tylko o tym, iż ciecierzyca bywa ciężkostrawna, także przyda się w diecie np. obecność przypraw, które będą w tym wypadku pomocne np. bazylia.

Mimo iż jest to typowy posiłek wegetariański lub wegański, to mamy tutaj wszystko, co jest potrzebne organizmowi do funkcjonowania. Węglowodany, tłuszcz oraz roślinne źródła białka. Samo danie przygotowuje się bardzo szybko.

Deser

Propozycja na zdrowy deser z nasionami słonecznika to kasza jaglana z dodatkami. Tutaj nie ma jakichś większych problemów ze stworzeniem posiłku. Gotujemy kaszę jaglaną na mleku, dodajemy według uznania wszelkie dodatki, które chcemy. Tak jak w przypadku pierwszego przepisu możemy tutaj użyć owoców świeżych lub suszonych, orzechów. Dobrze pasuje do siebie kasza jaglana na mleku z bananem, rodzynkami, truskawkami i nasionami słonecznika.

Dania ze słonecznikiem

Oczywiście dań ze słonecznikiem jest jeszcze więcej i warto je testować. Tak naprawdę to nic nas nie ogranicza poza naszą kreatywnością. Sami możemy popróbować, do czego dodatek nasion będzie odpowiedni.